sporządzanie, gromadzenie oraz przechowywanie dokumentów Wspólnoty,
prowadzenie i aktualizowanie na bieżąco ewidencji lokali i ich właścicieli,
organizowanie, weryfikowanie oraz pomoc podczas zawierania umów ubezpieczenia nieruchomości, umów z dostawcami mediów oraz innymi kontrahentami świadczącymi usługi na rzecz Wspólnoty,
reprezentowanie Wspólnoty wobec organów administracji publicznej, samorządowej oraz skarbowej, na podstawie udzielonego pisemnie pełnomocnictwa,
realizacja nakazów organów administracyjnych (Straż Pożarna, Straż Miejska, Policja, itp.),
nadzór nad realizacją wszystkich umów zawartych przez Wspólnotę Mieszkaniową,
przygotowywanie projektów planu gospodarczego,
organizowanie, przygotowywanie i zwoływanie zebrań Wspólnoty, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji zebrania rocznego do 31marca każdego roku. Przygotowywanie projektów uchwał, a także gromadzenie i przechowywanie uchwał wraz z protokołami Wspólnoty Mieszkaniowej,
pozyskiwanie dodatkowych środków na inwestycje m.in. preferencyjne kredyty z możliwością uzyskania premii remontowej lub termo modernizacyjnej,
przygotowywanie wezwań do zapłaty, prowadzenie windykacji w stosunku do właścicieli oraz kontrahentów Wspólnoty,
organizowanie i zlecanie wykonania bieżącej konserwacji i robót remontowych.
otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty bądź zmiana banku wynikająca z decyzji Wspólnoty,
obsługa rachunku bankowego Wspólnoty przy pełnym udziale Zarządu Wspólnoty z możliwością dostępu i wglądu w rachunek bankowy (również przez Internet),
prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej,
prowadzenie ewidencji liczby osób przebywających w lokalach,
prowadzenie księgowości w tym odrębnej ewidencji kosztów i przychodów, a także ewidencji wnoszonych przez właścicieli opłat i zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
składanie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami,
składanie deklaracji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych do Urzędu Skarbowego,
prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
przygotowywanie okresowych rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty.
prowadzenie książki obiektu budowlanego wraz z dokumentacją techniczną nieruchomości,
zapewnienie obowiązkowych kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości.
reprezentowanie Wspólnoty przez Kancelarię Prawną, przed sądami i organami egzekucyjnymi na podstawie odrębnego zlecenia i udzielonego pisemnie pełnomocnictwa,
opracowywanie uchwał, regulaminów i innych aktów normatywnych Wspólnoty.
Zarządzanie Nieruchomościami
Joanna Turchan
ul. Tysiąclecia 12 lok.B
41-303 Dąbrowa Górnicza
NIP: 6252137658
REGON:241091705
biuro@joanna-nieruchomości.pl
www.joanna-nieruchomości.pl
tel. +48 793 944 412